28 juli 2011

Deze week, rare week ...

Een week zonder mijn zoon (die is op kamp) en met sporadisch mijn dochter thuis (die logeert bij mijn vriend en zijn ouders omdat ik terug aan het werk ben)…


Een drukke bedoening, op gebied van de praktische kant dan. De stille ochtenden zijn leuk, geen gejaag voor de kinderen, maar rustig tijd voor mezelf, dat zou ik gewend kunnen worden, maar de avonden, die duren meer als dubbel zo lang.



Dus werd er ingetekend op de uitdaging. Ondertussen zijn de stoffen deeltjes voor de tuniek van dochterlief geknipt en vanavond, als zus en papa weg zijn, wordt er verder aan gewerkt. Verder staan er nog enkele dingen op het programma die afgewerkt MOETEN worden. Vaak kleine dingen, maar het moet ook gebeuren.



Gisteren was de enige kampdag dat ik helemaal met mijn dochter kon doorbrengen. Op de vraag wat ze wilde doen, luidde het eenvoudig: SHOPPEN!

Nu kan ik garanderen dat met je kinderen gaan shoppen leuk is, enfin, dat vind ik toch, maar het is een aanslag op je financiƫn. Gelukkig is ze voor rede vatbaar en blijft het binnen de perken. Ook het werk met het gekochte wordt eerlijk verdeeld: zij kiest de stof (en vaak ook het modelletje dat ermee gemaakt wordt) en mama mag het werk doen. Hoewel ze graag met de naaimachine wil leren werken. Ik vind ze nog een beetje jong ervoor, dus als er iemand meeleest met jonge dochters, hoe oud moeten ze zijn en waarop moet je letten (dat de vingers niet onder de naald terecht komen natuurlijk, maar daarbuiten bedoel ik dan)?



Bon, de middagpauze is gedaan, we vliegen er nog een middagje in.



Greetz

3 opmerkingen:

  1. Geen idee, maar op die leeftijd kunnen ze wel al veel!! Ik heb wel 2 dochters, maar die hebbe nooit belangstelling getoond om zelf te gaan naaien.

    Iets aflocken lukt nog wel, of knopen aannaaien met de hand,dat hebben ze wel veel gedaan. En onze oudste dochter borduurt veel,terwijl de andere heel veel andere dingen maakt. Dus creatief zijn ze wel.
    Ik zie zelfs al hier en daar op een blog dat zulke meisjes al een eigen machine krijgen.

    Dus ik zou maar eens verder trondvragen.

    Veel succes met de uitdaging!!

    Fijn weekend, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey nichtje,

    Heb net weer wat zitten neuzen op internet, leeftijden vanaf 12, anderen tussen 14 en 16 (professionele lessen) maar ik denk dat je beter kan kijken naar wanneer jij vindt dat ze er klaar voor is.
    Dat is net ook met speelgoed: er staat wel een geadviseerde leeftijd op maar sommige kindjes kunnen met speelgoed voor 3-jarigen (vaak kleine dingetjes erbij) al vanaf 2 jaar spelen.

    Veel succes ermee, dat topje lijkt me echt super voor haar :D
    Ik ga lekker verder borduren, prettige avond en groetjes aan je ventje en de kids van ons allemaal!!
    - Die in NL ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog!

    Hier ook een dochter (ook al is nog maar 5) met bijzonder veel interesse voor het naaien. Zij heeft zo een speelgoed Singertje om te naaien als ik bezig ben...

    BeantwoordenVerwijderen