21 januari 2013

Overmoedig

Al enkele dagen glijden we hier allemaal naar het werk, de school, maakt niet uit naar waar en toch valt het me op dat er nog serieus wat overmoedigen zijn.

Aan school vanmorgen was het een enorm geluk dat er niemand op het zebrapad was, want die auto na me nam zijn bocht aan 'normale' snelheid, geen sneeuwsnelheid.
Even verderop staan de ouders van de kleuters zo dicht mogelijk bij de poort geparkeerd, aan de verkeerde kant van straat en dan verwachten ze nog dat je hen eerst laat vertrekken. Rekening houden met tegenliggers of met mensen die hun rijstijl aanpassen is blijkbaar niet meer van deze tijd.

Ook vrachtwagens verwachten blijkbaar dat je zomaar kan stoppen of zonder gevaar in de remmen kan gaan, zodat zij je de pas afsnijden. Klein detail, ik reed op de voorrangsbaan.

Alle begrip voor de mensen die nu ervoor kiezen om in de knusse warmte van de woonkamer te blijven, want er is echt geen doen aan. En eer de stemmen opgaan dat het weer 'jonge gasten' zijn die 'tonen wa ze kunnen', nee, het waren mensen die er ouder uitzagen dan ik, al kan dat wel aan de gekweekte grijze haren door hun onaangepaste rijstijl toe te schrijven zijn.

Daarom, een klein beetje respect voor elkaar, iedereen die de wegen nu trotseert, heeft het recht om op een veilige manier op zijn bestemming en terug thuis te geraken. Extra risico is nu echt niet nodig...

Greetz

1 opmerking:

  1. er zijn altijd waaghalzen of egoïsten te vinden op de openbare weg! gelukkig zijn de meeste chauffeurs niet zo en wél galant in het verkeer! da's toch wat ik bij dit sneeuwweer ondervind ;-).
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen